donderdag 12 januari 2012

Opgeruimd het nieuwe jaar in


Het weggeefwinkeltje bij mijn deur. Of zoals een buurvrouw het noemde: mijn 'gulle giften tafeltje'. Regelmatig struin ik mijn huis door op zoek naar spullen die ik niet meer nodig heb. En ik durf toe te geven dat ik daar best obsessief in kan zijn. Stiekem hoop ik dat ooit mijn hele leven in een rugzak past. Meestal geef ik spulletjes mee aan Groene J., die ze verpatst, ruilt of weggeeft. Deze keer stalde ik ze uit buiten de deur.

Kent u dat spelletje van vroeger, dat je moet raden welk voorwerp is weggenomen? Nou, dat speel ik nu dagelijks. Het geeft een kick om te zien dat er weer iets uit het kastje verdwenen is, en het is leuk om blije reacties te krijgen van nieuwe eigenaren. Buurvrouw M. kwam me als dank voor een scheurkalender en een houten doosje twee sneetjes krentenbrood brengen. En buurkinderen D. en V. dansen nu op mijn Boudewijn de Groot en Ja zuster nee zuster-cd's (nou ja, niet bovenop de cd-schijfjes hoop ik, maar u begrijpt wat ik bedoel). Tientallen andere cd's, boeken, dvd's, potjes en prulletjes hebben inmiddels een plekje gevonden in andere huishoudens.

Wie ook zijn of haar huis in een maand tijd wil ontdoen van overbodige spullen, kan zich wellicht nog aanmelden voor de Clutterfree Course van Courtney Carver and Leo Babauta.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties?
- Die lees ik graag!
Rare letters overtypen?
- Dit blog was geheel robotvriendelijk, tot ik dagelijks spam begon te ontvangen. Woordverificatie staat daarom weer aan,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...