zaterdag 21 januari 2012

Met een muisklik de wereld verbeteren


De wereld verbeteren was nog nooit zo simpel. De website 'Ik kom in actie' levert de mogelijkheden op een presenteerblaadje aan. Na registratie kan je kiezen hoeveel tijd je aan een actie wilt besteden en er verschijnt direct een imposant overzicht van ‘kleine moeite, groot plezier’-acties. Veel ervan zijn al in 2 tot 5 minuten gepiept. Door deel te nemen scoor je punten en ding je mee naar de eretitel ‘Actievoerder van de maand’. De acties variëren van een petitie ondertekenen en je oude munten en postzegels doneren voor het goede doel, tot het helpen opruimen van zwerfafval en meeschrijven met Loesje.

Alhoewel ik al lang van het bestaan van de site wist en hem ook aan anderen heb aanbevolen, heb ik me zelf pas gisteravond aangemeld. Met het brein achter de site volgde ik twee jaar geleden het Traineeship voor Wereldverbeteraars. Dat heeft zo z'n sporen achtergelaten op ons, zullen we maar zeggen.

Ik sloot de dag af met drie luie-stoel-2-minuten acties. Ik tekende tegen het gebruik van wilde dieren in het circus, meldde me aan voor een schrijfdienst tegen dierproeven en hielp met een muisklik mee om CO2 te verminderen.

1 opmerking:

Reacties?
- Die lees ik graag!
Rare letters overtypen?
- Dit blog was geheel robotvriendelijk, tot ik dagelijks spam begon te ontvangen. Woordverificatie staat daarom weer aan,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...