zaterdag 14 januari 2012

Knippen en plakken


In het gebouw waar ik woon beschikken we, heel luxe, over een klein kinderatelier. Ik zit samen met twee buurvrouwen in de kinderateliercommissie, en eens per maand verzinnen we een creatieve activiteit. Vandaag stonden pop-up kaarten op het programma. Petra had deze keer de voorbereiding gedaan, en ik hoefde alleen maar aan te schuiven om te helpen.


De jonge kunstenaartjes, allemaal meiden, gingen naar huis met luchtballonnen van vliegerpapier, fladderende vlindertjes, kloppende hartjes en tjilpende vogeltjes. Kinderen blij, ik blij (en moe).


6 opmerkingen:

  1. Gaaf hoor!! Mooi initiatief!
    en heel prachtig, mooi effect zo met die luchtballons!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja die luchtballonnen zijn leuk he? We hebben niet eens een slinger aan stukken geknipt, maar blaadjes vliegerpapier gebruikt en dat was eigenlijk heel simpel

      Verwijderen
    2. zou ik mogen weten hoe jullie die luchtballon gemaakt hebben?
      Ik ben een student lager onderwijs en moet een opdracht maken over de luchtballon--> Creatief denken.
      Ik heb me al zot gezocht hoe ik die luchtballon kan maken, maar het lukt me maar niet.

      Alvast bedankt,

      Groeten,

      Angelique

      Verwijderen
  2. Wat is dat mooi geworden! Leuk :) Is dat atelier alleen voor bewoners-kinderen of mogen wij een keertje aanschuiven ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb laatst twee jongetjes meegenomen bij wie ik altijd thuis kwam om voor te lezen. Ze hadden een geweldige ochtend. Maar eigenlijk past het niet zo goed. Gisteren waren er vijf kinderen, en dan is de kleine ruimte helemaal vol.
      Maar jullie zijn natuuurlijk meer dan welkom om 'zomaar een keer' te komen knutselen, en dan kunnen we wel gewoon in het atelier gaan zitten!

      Verwijderen
  3. Beste Angelique,

    Ik zie je reactie niet meer staan, maar hoop dat je toch nog eens voorbijsurft. De beschrijving voor de luchtballon kwam uit een bibliotheekboekje, ik zal kijken of ik kan achterhalen hoe het boekje heette (mijn buurvrouw had het voorbereid), en anders kan ik je uit m'n hoofd proberen uit te leggen hoe het werkte. Meld je je nog even als je het nog wilt weten?

    Groet, Marije

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties?
- Die lees ik graag!
Rare letters overtypen?
- Dit blog was geheel robotvriendelijk, tot ik dagelijks spam begon te ontvangen. Woordverificatie staat daarom weer aan,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...